Utama Taklimat LANGKAH-LANGKAH YANG DIAMBIL OLEH LEMBAGA ZAKAT NEGERI KEDAH DALAM MENANGANI PENULARAN JANGKITAN...

LANGKAH-LANGKAH YANG DIAMBIL OLEH LEMBAGA ZAKAT NEGERI KEDAH DALAM MENANGANI PENULARAN JANGKITAN CORONAVIRUS 2019 (COVID-19)

KOTA SETAR, 15 MAC 2020 : Sepertimana yang telah semua maklum, dunia pada masa kini dilanda wabak jangkitan Coronavirus 2019 (COVID-19) dan pihak kerajaan sedang berusaha menangani wabak COVID-19 daripada terus merebak di Malaysia malahan seluruh dunia.

Justeru itu, Lembaga Zakat Negeri Kedah (LZNK) turut memandang serius hal ini dan telah mengambil langkah-langkah proaktif bagi memastikan kesihatan para pelanggan dan warga kerja LZNK terjaga.

Hal ini adalah bagi memastikan kelangsungan operasi LZNK dan mengelakkan daripada perkhidmatan kami terjejas.

Antara langkah-langkah yang telah diambil perhatian adalah seperti berikut:

1. Pemantauan kesihatan warga kerja LZNK di Ibu Pejabat dan semua cawangan Pejabat Zakat Daerah setiap hari.

2. Pembatasan program dan interaksi bersama pihak luar.

3. Memastikan tahap kebersihan premis berada ditahap optimum dengan mengadakan proses disinfeksi secara berkala.

4. Tiada berjabat tangan ketika menerima zakat. Hanya akad penyerahan dan penerimaan bayaran zakat dan doa sahaja dikaunter LZNK.

5. Menggalakkan transaksi atas talian (online) bagi mengurangkan kadar interaksi secara bersemuka seperti di:

http://jom.zakatkedah.com.my

atau melalui aplikasi Zakat On Touch yang boleh dimuat turun oleh semua pengguna Android dan Apple di:

http://bit.ly/zotkdh

LZNK juga menasihatkan orang ramai untuk sentiasa mengamalkan langkah-langkah yang telah disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi melindungi diri anda dan orang lain daripada dijangkiti virus COVID-19.

Disunting Oleh : Unit Media Lembaga Zakat Negeri Kedah


350 TAHUN SERUAN BERZAKAT DI KEDAH

“PEDULI ASNAF??

HUBUNGI ZAKAT KEDAH DI TALIAN”
Talian Bebas Tol : 1800 – 88 – 1740
No.Tel Zakat : 04-731 1740

“Zakat Merubah Kehidupan Asnaf”

Exit mobile version

KAJIAN MENGENAI KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KUALITI PERKHIDMATAN LEMBAGA ZAKAT NEGERI KEDAH

Sukacita dimaklumkan bahawa satu kajian mengenai perkara di atas sedang dijalankan. Kajian tersebut adalah untuk mendapatkan maklumat mengenai persepsi pihak berkepentingan terhadap kualiti perkhidmatan di Lembaga Zakat Negeri Kedah.

Sila klik SINI untuk menjawab borang soal selidik ini.

Kerjasama serta perhatian tuan/puan dalam mengisi soal selidik ini adalah sangat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Lembaga Zakat Negeri Kedah Darul Aman will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.