Utama Berita Agihan KES TULAR DI MEDIA SOSIAL DISIASAT

KES TULAR DI MEDIA SOSIAL DISIASAT

KOTA SETAR, 18 FEBRUARI 2020 :- Siasatan kami mendapati pemohon (Zulhamri) baru sahaja menetap di kampung asal isterinya, dirumah arwah bapa saudara isterinya (rumah yang dhaif dan perlu dibaiki) di Kampung Belukar, Telaga Mas.

Pemohon berasal daripada Sabah. Sebelum ini, pemohon sekeluarga menetap di Kuala Lumpur. Selepas isteri pemohon sakit, pemohon terpaksa menjaga isterinya di rumah dan menyebabkan pemohon telah diberhentikan kerja akibat terlalu banyak mengambil cuti tanpa rekod.

Pemohon sekeluarga mengambil keputusan pulang ke kampung halaman isterinya, namun tidak terus pulang ke rumah selepas isterinya dimasukkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) selama sebulan akibat penyakit kencing manis (diabetes) yang dihidapi isterinya.


Keadaan isteri pemohon yang menghidap penyakit kencing manis

Pemohon mempunyai 4 orang anak yang masih bersekolah. Kes ini menjadi tular selepas guru di sekolah anak pemohon di Telaga Mas membuat laporan kepada Berita Harian.

Dalam siasatan berkenaan pihak LZNK telah menyerahkan wang ihsan segera RM 300.00 serta Kit Makanan Asasi LZNK kepada pemohon sekeluarga.

Bantuan susulan akan disalurkan kepada pemohon selepas segala urusan borang permohonan dilengkapkan dan diluluskan.

Pihak LZNK mengucapkan Terima kasih kepada semua pihak yang memberi informasi ini kepada LZNK khususnya Penghulu Mukim Telaga Mas, Penolong Amil Kariah Masjid Telaga Mas, serta semua pihak yang membantu secara lansung atau tidak lansung dalam menjejaki asnaf dalam Daerah Kota Setar.

Sebarang aduan, cadangan mahupun pertanyaan boleh menghubungi Talian Bebas Tol LZNK ditalian 1-800-88-1740. “Asnaf Disantuni, Pembayar Diberkati”.


Keadaan rumah pemohon yang kelihatan agak dhaif dan mengalami kerosakan

Disunting Oleh : Unit Media Lembaga Zakat Negeri Kedah


350 TAHUN SERUAN BERZAKAT DI KEDAH

“PEDULI ASNAF??

HUBUNGI ZAKAT KEDAH DI TALIAN”
Talian Bebas Tol : 1800 – 88 – 1740
No.Tel Zakat : 04-731 1740

“Zakat Merubah Kehidupan Asnaf”

Exit mobile version

KAJIAN MENGENAI KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KUALITI PERKHIDMATAN LEMBAGA ZAKAT NEGERI KEDAH

Sukacita dimaklumkan bahawa satu kajian mengenai perkara di atas sedang dijalankan. Kajian tersebut adalah untuk mendapatkan maklumat mengenai persepsi pihak berkepentingan terhadap kualiti perkhidmatan di Lembaga Zakat Negeri Kedah.

Sila klik SINI untuk menjawab borang soal selidik ini.

Kerjasama serta perhatian tuan/puan dalam mengisi soal selidik ini adalah sangat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih

You have successfully subscribed to the newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Lembaga Zakat Negeri Kedah Darul Aman will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.