Piagam Pelanggan

PIAGAM PELANGGAN

AKAUNTABILITI
  • Status permohonan bantuan zakat boleh diperoleh dalam tempoh 21 hari dari tarikh permohonan yang lengkap.

  • Pembayaran bantuan zakat dibuat dalam tempoh 14 hari dari tarikh kelulusan bantuan.
MAKLUMAT SENTIASA TEPAT DAN TERKINI
  • Penyata bayaran zakat melalui potongan gaji / Ejen Kutipan dapat disemak oleh pembayar zakat dalam tempoh 14 hari dari tarikh pembayaran. Tertakluk kepada maklumat yang lengkap.

  • Memperolehi resit rasmi dengan segera selepas pembayaran zakat dilakukan di kaunter.

  • Membuat taksiran zakat dengan tepat dan betul berdasarkan maklumat yang diberikan oleh pelanggan.
INOVASI DALAM MEMBERI PERKHIDMATAN
  • Menyediakan platform baru kepada pembayar zakat menunaikan zakat.

  • Mempelbagaikan medium pengagihan zakat kepada penerima zakat.
LAYANAN YANG TERBAIK
  • Memberikan layanan mesra kepada pembayar dan penerima zakat.

  • Memberikan maklum balas segera terhadap aduan zakat yang diterima.

  • Berusaha memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan.

AKAUNTABILITI


  • Status permohonan bantuan zakat boleh diperoleh dalam tempoh 21 hari dari tarikh permohonan yang lengkap.

  • Pembayaran bantuan zakat dibuat dalam tempoh 14 hari dari tarikh kelulusan bantuan.

MAKLUMAT SENTIASA TEPAT DAN TERKINI


  • Menyediakan platform baru kepada pembayar zakat menunaikan zakat.

  • Mempelbagaikan medium pengagihan zakat kepada penerima zakat.

INOVASI DALAM MEMBERI PERKHIDMATAN


  • Menyediakan platform baru kepada pembayar zakat menunaikan zakat.

  • Mempelbagaikan medium pengagihan zakat kepada penerima zakat.

LAYANAN YANG TERBAIK


  • Memberikan layanan mesra kepada pembayar dan penerima zakat.

  • Memberikan maklum balas segera terhadap aduan zakat yang diterima.

  • Berusaha memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan.

BORANG SOAL SELIDIK KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP KUALITI PERKHIDMATAN LEMBAGA ZAKAT NEGERI KEDAH DARUL AMAN PADA TAHUN 2025

SILA KLIK DI SINI